In de oude situatie stond er een oude Brink B-8 MD luchtverwarmer uit 1993 met hierop een even-oude Brink Renovent WTW en een Vaillant badgeiser op 2e verdieping in cv-kast.
De nieuwe Brink Elan 10 2.0 luchtverwarmer is op de oude plaats van de Brink B-8 MD geplaatst en de nieuwe Brink HR combiketel is op de oude plaatst van de badgeiser naast de nieuwe Elan 10 2.0 luchtverwarmer in cv kast geplaatst, de waterleidingen zijn aangepast en aangesloten op de Brink HRE combiketel.
De nieuwe Brink Elan luchtverwarmer is nu indirekt gestookt.
De Brink Elan 10 2.0 luchtverwarmer wordt door de nieuwe Brink HRE 36/30 CW-5 cv-zijdig aangestuurd, deze combinatie werkt perfect en zorgt voor een aangename comfortabele warmte in de woning d.m.v. de modulerende regeling van de cv- combiketel en de temperatuur-gestuurde systeemventilator van de BRINK Elan 10 2.0 luchtverwarmer.
Een groot en extra voordeel voor u is dat deze Brink HRE CV-ketel dubbel Hoogrendement heeft van zowel op verwarming als op warm water. Vandaar dubbel HR. Het geheim daarvan schuilt in de unieke dubbele twee-in-één warmtewisselaar. Deze warmtewisselaar zorgt voor minimaal warmteverlies en een optimale warmteoverdracht. Het cv-water en het koude tapwater stromen rechtstreeks door de warmtewisselaar, zodat de rookgassen maximaal afkoelen en de condensatiewarmte optimaal wordt benut.
Het ongekende hoge rendement van de Brink HRE cv-ketel verzekerd u ook in combinatie met de Brink Elan van een zuinige werking, jaar na jaar.
Daarnaast draagt de zuinige werking van de Brink HRE-cv ketel bij aan de zorg van het milieu, en tevens is de Brink HRE cv-ketel onderhoudsvriendelijk. Alle onderdelen van het toestel zijn eenvoudig via de voorkant te bereiken.
De Elan 10 2.0 is een zeer geavanceerde luchtverwarmer waarbij in het bijzonder aandacht is besteed aan een minimaal energieverbruik. Hieraan dragen de diverse elektronische regelingen en de elektronisch geregelde gelijkstroom systeemventilator bij.
Door het toepassen van een gelijkstroom motor in de systeemventilator zal zelfs bij lage toerentallen van de motor het elektrisch rendement hoog blijven. Een besturingsunit met een microprocessor regelt en controleert de veilige werking van het toestel. De systeemventilator zal traploos meer of minder lucht transporteren, afhankelijk van de uitblaastemperatuur van het toestel, welke continue wordt gemeten door de systeemtemperatuurvoeler.
De systeemtemperatuurvoeler is onder de warmtewisselaar geplaatst. De installateur kan de maximale en minimale luchthoeveelheid instellen met het bedieningspaneel van het toestel even als een luchthoeveelheid voor free-koeling.
De elektronische regeling in de systeemventilator zal er voor zorgdragen dat de ingestelde luchthoeveelheid gehandhaafd blijft, tot de druk in de
luchtkanalen een ingesteld maximum bereikt.
Voor de mechanische ventilatie is gekozen voor een nieuwe Itho ventilatie-unit.
De bijgaande foto’s geven een overzicht van de oude en nieuwe situatie;
Door op de foto te klikken wordt deze vergroot weergegeven.