EconVice Nederland helpt u bij de juiste keuze maken van een aanschaf van een nieuwe luchtverwarmer(s). Ieder vak heeft zijn specialisatie en daarvoor bent u bij EconVice aan het juiste adres.
Garantie
Indien, ondanks aile aan dit toestel bestede zorg, aanspraak op garantie moet worden gemaakt, is Brink Climate Systems B.V. bereid, tegen overlegging van dit garantiebewijs, binnen de aangegeven periode, voor de defecte onderdelen vervangende onderdelen te verstrekken.
Garantietermijn
De duur van de garantie bedraagt:
- 2 jaar vanaf de installatiedatum op alle onderdelen van dit toestel, uitgezonderd het eventueel aanwezige filter, waarop geen garantie van toe passing is.
- 5 jaar vanaf de installatiedatum op de eventueel aanwezige warmtewisselaar.
Bepalingen
De garantie dekt niet de kosten voor arbeid en reiskosten bij reparatie ter plaatse of voor onderhoud aan het toestel.
Deze garantie geldt uitsluitend voor toestellen die in Nederland zijn geplaatst.
De garantie vervalt indien defecten het gevolg zijn van:
- Het gebruik van toestel en/of installatie niet in overeenstemming met de voorschriften van de fabrikant.
- Andere oorzaken dan ondeugdelijkheid van materiaal of fabricage.
- Onoordeelkundige behandeling.
- Enige tekortkoming in onderhoud.
- Het gebruik boven de voor het toestel aangegeven capaciteit of door opstelling in een agressieve atmosfeer.
De datum van installatie moet blijken uit het volledig ingevulde garantiebewijs.
De registratiekaart dient binnen een week te worden geretourneerd aan Brink Climate Systems B.V. Bij achterwege blijven hiervan geldt de productiedatum.
Mocht u reden tot klachten hebben, wendt u dan tot uw installateur. Hij zal zorgdragen voor een goede behandeling, zo nodig gesteund door de Serviceafdeling van Brink Climate Systems B.V.
Storing
Heeft u een storing aan uw luchtverwarmer en de luchtverwarmer is door EconVice geplaatst / gekocht en bent u vaste klant van EconVice,
dan kunt u een e-mail sturen naar:
In de bewonersinstructie staat hoe u het filter kunt reinigen.
Doorgaans is 1x in 6 weken gebruikelijk, vooral in het stookseizoen moet u hierop letten! (door vervuiling neemt het gasgebruik toe) Voor een goede en schone installatie te behouden is het raadzaam om 2 maal per jaar het filter te vervangen, vooral in de Elan en de Allure is dit aan te bevelen. In deze luchtverwarmers zit een warmtewisselaar die een fijne structuur heeft en hierin geen vervuiling gewenst is. Het gasverbruik kan hierdoor flink toenemen.
Wanneer* filters vervangen of reinigen?
maart | reinigen |
juni | vervangen |
oktober | reinigen |
januari (na oud en nieuw) | vervangen |
*) over de periode van een kalenderjaar
De lucht die we inademen bevat allerlei verontreinigingen zoals stofdeeltjes en stuifmeelpollen. Sommige van die stoffen zijn schadelijk voor de gezondheid of veroorzaken allerlei allergische reacties (hooikoorts, astma). Door regelmatig de stoffilters uit te zuigen kunt u een groot deel van deze stoffen filteren zodat de concentratie in de lucht tot een minimum beperkt wordt.
Aanbevolen wordt de filters minimaal twee keer per jaar te vervangen. Deze kunnen eenvoudig besteld worden via onze luchtverwarmingshop, klik op onderstaande button!
De standaard filters (ISO Coarse) halen 95% van het stof uit de lucht. Als optie zijn hoogwaardig fijnstoffilters (F7) beschikbaar, ideaal voor fijnstof belaste gebieden zoals bij wegen en/of luchthavens.
Ook mensen met gevoelige luchtwegen hebben profijt van deze fijnstoffilters. Zijn er geuren in de buitenlucht van bijvoorbeeld de openhaard van de buren die u niet binnen wilt hebben? Hiervoor hebben wij koolstoffilters beschikbaar.
Is de luchtvervuiling in de omgeving van nog hogere graad, zoals in drukke steden of dicht bij industrie, of bent u extra gevoelig voor verontreinigingen?
Combineer uw ventilatietoestel dan met de accessoire Pure induct. Dit filter werkt op basis van ionisatie en haalt 99,94% van alle fijnstofdeeltjes uit de lucht.
Filters bestellen!
Naar webshop filtermaterialen klik op onderstaande button !
Service & Onderhoud
Voor service en onderhoud aan uw luchtverwarmings-installatie verwijzen wij u door naar ComfortExpert “DE EXPERT” voor Brink luchtverwarming;
ComfortExpert is onze partner voor de service en onderhoud van onze klimaatsystemen. Zij zijn de specialist met jarenlange ervaring in het onderhouden en repareren van de verschillende soorten klimaatsystemen. ComfortExpert is een samenvoeging van de bedrijven Deveko, Golu en Kempair.
ComfortExpert is de partner van Air Install en is al ruim 40 jaar gespecialiseerd in de service en onderhoud van installaties in woningen en utiliteitsgebouwen. De focus van ComfortExpert ligt op goed werkende en betrouwbare installaties die voorzien in een gezond en comfortabel binnenklimaat. We worden gedreven door passie voor ons vak!
Moederbedrijf
Brink Climate Systems B.V. is het moederbedrijf van ComfortExpert B.V. en is fabrikant van duurzame installatieconcepten op het gebied van ventilatie, verwarming, koeling en warmwaterbereiding. Brink streeft ernaar om comfort en gezondheid in woningen, kantoren of bedrijfspanden te creëren.
Air Install B.V. is de partner van ComfortExpert en is al ruim 45 jaar gespecialiseerd in het adviseren, ontwerpen, aanleggen en in bedrijf stellen van duurzame installatieconcepten in woningen en utiliteitsgebouwen. Ook voor het vervangen van een bestaande luchtverwarmingsinstallatie kunt u bij ons terecht. De focus van Air Install B.V. ligt op een gezond, comfortabel en betaalbaar binnenklimaat dat aansluit bij uw wensen. We worden gedreven door passie voor ons vak!
Voor jaarlijks Service & Onderhoud controle kunt u terecht bij ons gespecialiseerd collega bedrijf: ComfortExpert
ComfortExpert B.V.
Hastelweg 274
5652 CN Eindhoven
- Telefoon 040- 251 1431 of 088 17 00 900
- info@comfortexpert.nl
ComfortExpert B.V.
Elbingstraat 8
7418 EP Deventer
- Telefoon 0570- 625 959 of 088 17 00 900
- info@comfortexpert.nl
ComfortExpert B.V.
Nieuwegracht 25
3763 LP Soest
- Telefoon 035- 602 1084 of 088 17 00 900
- info@comfortexpert.nl