Econvice
   De nieuwe Brink Elan 4  2.0
    is vanaf nu leverbaar!! 

 

 
 



   Nieuw met stip in top drie goede voornemens: energiebesparing

21-01-2008  Een overgrote meerderheid van de Nederlanders (meer dan 80%) maakt zich zorgen over de klimaatverandering. Ruim een kwart wil in 2008 meer aan energiebesparing doen. Hoopvolle geluiden. Een mooi begin. Alleen weet liefst 52% niet goed welke maatregelen ze kunnen treffen. Dit blijkt uit onderzoek van de HIER Klimaatcampagne onder ruim duizend Nederlanders boven de 18 jaar, waaruit nog meer opvallend nieuws tevoorschijn kwam...

ijsbeer

Het is geen verrassing, maar 'meer sporten' en 'afvallen' prijken op nummer 1 en 2 in de lijst van goede voornemens. 'Meer aan energiebesparing doen', staat op de derde plaats. Ander opmerkelijk onderzoeksresultaat: vier op de vijf Nederlanders vindt dat het tegengaan van klimaatverandering een taak is van iedereen! Dus niet alleen van het bedrijfsleven en de overheid. De actiebereidheid is alom aanwezig, maar met het daadwerkelijk ondernemen van actie is het minder gesteld. In de praktijk blijkt gebrek aan kennis één van de belangrijkste oorzaken.

De meerderheid geeft de voorkeur aan maatregelen die eenvoudig in het dagelijks leven te nemen zijn en relatief weinig geld of moeite kosten. De top vijf:

  1. Apparaten minder vaak op stand-by laten staan (70%)
  2. Gloeilampen vervangen door spaarlampen (69%)
  3. Thermostaat van de verwarming blijvend lager zetten (66%)
  4. Minder lang douchen (63%)
  5. Wassen op een lagere temperatuur (54%)

De HIER Klimaatcampagne concludeert dat er grote mogelijkheden zijn om Nederland enthousiast te maken voor een klimaatneutrale lifestyle. Voorwaarde is dat de consument kan kiezen voor concrete, eenvoudig haalbare maatregelen. Het onderzoek toont aan dat de klimaatmarkt het bedrijfsleven enorme kansen biedt voor nieuwe producten die bijdragen aan de aanpak van het klimaatprobleem. Voorbeelden zijn wasmiddelen voor lagere temperaturen, energiezuinige apparaten of stand-bykillers. Er is ook volop ruimte voor gerichte gedragscampagnes. Kijk voor meer informatie op www.hier.nu.

 

Voor meer informatie en bespaartips bezoekt u de website van Tikkie Terug >>