Econvice
   De nieuwe Brink Elan 4  2.0
    is vanaf nu leverbaar!! 

 

 
 



   Duurzaamheid biedt detailhandel kansen

Een groot deel van de consumenten kijkt verder dan het duurzame assortiment. Zij hebben óók steeds meer oog voor duurzame installaties en energiezuinige winkelpanden, zo blijkt uit onderzoek. USP Marketing Consultancy ondervroeg 500 klanten van bijvoorbeeld doe-het-zelfzaken en supermarkten. Dit in opdracht van Techniplan Adviseurs en SenterNovem.

Belangrijkste resultaten:
- 59% is bereid meer te betalen in een energiezuinige winkel
- 48% gelooft dat energiebesparing positief uitwerkt op de prijs
- 64% vindt dat winkels beter moeten communiceren over duurzaamheids-aspecten

Kansen
Adviseur Team Netwerk Bedrijven bij SenterNovem, Casper Havers: "In het koopgedrag weegt duurzaamheid steeds zwaarder. Hiermee kan de detailhandel dus scoren. Neem de supermarkt. Klanten kijken eerst naar de producten, zoals het pak melk en de kastomaten. Maar ze letten ook op de loeiende airco en het milieubeleid van de winkel. Nu we weten dat de consument dit belangrijk vindt, is daar marketingtechnisch meer mee te doen. Daar ligt een kans." De onderzoeksresultaten worden in een vervolgonderzoek besproken met de detailhandel. "De uitkomsten leiden hopelijk tot nieuw beleid, en slimmere ontwerpkeuzes".